Neem betere, snellere beslissingen met bedrijfsanalyses die zijn afgestemd op jouw CRM

Met een nieuw jaar hebben we bij Sarawak ook goede voornemens. We gaan een stapje verder met Analytics, CRM Analytics. Dat wij werken op een CRM systeem, Salesforce.com is al langer bekend. In 2023 bouwen wij hierop uit met CRM Analytics (ook wel bekend als Einstein Analytics). Zo kunnen we uitgebreidere dashboards bieden met intelligente analyses. 

Data-driven

Sarawak is een technologie (data) gedreven organisatie. Met behulp van technologie optimaliseren we continue onze processen en activiteiten. Deze aanpak helpt ons om de budgetten van onze klanten zo efficiënt en effectief mogelijk in te zetten. Wat houdt deze data driven visie in?

  • Wij hebben maandelijkse KPI meetings met de klant waarin we de feiten bespreken van de uitgevoerde werkzaamheden op basis van realtime visuele dashboards.
  • Wij voeren niet alleen de wens van de klant uit, maar denken ook graag mee met het automatiseren van zoveel mogelijk handelingen om de taken voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken.
  • Wij werken in 1 database (Salesforce) voor al onze afdelingen. Zo zijn ons Warehouse Management Systeem (WMS), Transport Management Systeem (TMS) en marketing portal volledig ingebouwd en gekoppeld inclusief beschikbaarheidssysteem. Met als voordeel dat alle processen, data en communicatie 24/7 realtime inzichtelijk is.

CMR Analytics

Eind 2022 zijn we gestart met de implementatie van CRM Analytics. Dit houdt in dat we uitgebreidere analyses kunnen doen en data van buiten Salesforce hierbij kunnen betrekken. CRMA is een soortgelijke analyse tool als Tableau of Power BI. Deze analyse tool biedt een aantal voordelen ten opzichte van de Lightning Reports & Dashboards:

  • Slimme filters die dashboards dynamisch maken en de gebruiker direct inzicht geven in de voor hen gewenste informatie. “Hoeveel last minute orders zijn buiten de SLA uitgevoerd en waarom?
  • Data vergelijken ten opzichte van voorgaande periodes, waardoor KPI’s beter gemonitord kunnen worden. “Wat is de gemiddelde response time op orders de afgelopen maand versus deze maand?”
  • Historische trendanalyses maken. “Wat is mijn stocklevel van product X gedurende afgelopen jaar?”

Heb jij ook behoefte aan meer inzicht in de Field Service, Marketing Logistieke of Promotion Fulfilment diensten die je bij Sarawak afneemt? Of wil je weten wat de mogelijkheden zijn om een eventuele overstap te overwegen? Neem contact op met onze Business Analyst, via info@sarawak.nl

Share