News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
Volledig inzicht en overzicht in jouw POS materialen, terwijl de materialen in ons warehouse staan? Campagnematig, maandelijkse verzendingen of door middel van een bestelportal? Wij bieden die inzichten! Logistiek vanuit een Sales en Marketing insteek, dat is waar het bij Sarawak Marketing Logistics om draait. Wij ondersteunen met logistieke diensten rond marketingmaterialen met als doel het maximale rendement te halen uit deze materialen.
Zodra het POS materiaal in ons warehouse binnenkomt gaat ons team ermee aan de slag. We checken de kwaliteit, aantallen en verpakking van het materiaal. Is er iets wat niet overeenkomt met de gemaakte afspraken, dan nemen wij direct contact op met de klant. Is alles compleet en ziet het er goed uit? Dan boeken wij het materiaal in, in ons Salesforce systeem. De klant krijgt direct inzicht in het materiaal en de status van het item.
We zijn volledig in de cloud georganiseerd op het Salesforce platform met ons Warehouse Management Systeem. Dit vormt de basis voor de inslag, opslag en verzending van materialen. Alle activiteiten die wij uitvoeren zijn gekoppeld aan uw verkooppunten, wij noemen dit ook wel uw Account Locations. Op deze Account Locations kunnen wij profielen aanleggen van jouw verkooppunten. Op deze manier weten we exact welk type POS in welke hoeveelheid afgestuurd kan worden naar de locatie en kunnen wij besteladviezen geven.
De database van Account Locations is realtime en kan door verschillende stakeholders, denk aan Area Managers, tegelijkertijd bewerkt worden. Hierdoor kan snel geschakeld worden tijdens de uitrol van bijv. een nieuwe campagne. Ook binnen een grote verzendronde van 300 tot 500 locaties kunnen nog steeds ‘custom orders’ gemaakt worden. Hiermee voorkomen we dat POS materiaal niet wordt geplaatst en/of wordt weggegooid. Ook kunnen alle verzendingen door middel van track & trace gevolgd worden door ons en door de klant.
Doordat alle activiteiten in onze online portal geregistreerd worden kun je de status van verzendingen volgen en tegelijk de voorraad monitoren. Middels ingebouwde notificaties, reports en dashboards kunnen eenvoudig signaleringen en inzichten gegeven worden rond bijv. slow movers of veiligheidsvoorraden. Alle voorgaande activiteiten blijven zichtbaar bij elke unieke Account Location waardoor ook historie van data geborgd blijft. Historie kun je gebruiken om samen met onze Business Analist data te analyseren om toekomstige projecten te optimaliseren en slow movers tijdig te vernietigen.
Zodra het POS materiaal is overhandigd aan onze merchandisers kunnen zij op pad. Het materiaal wordt geplaatst op de winkelvloer en middels een ‘survey’ worden de vooraf besproken vragen beantwoord door de merchandiser. Tegelijkertijd wordt een proof of work compleet gemaakt door een foto van het geplaatste materiaal. De klant heeft direct inzicht in het eindresultaat per winkel zodra de survey is voltooid.
Kortom, wij kunnen de klant zoveel in- en overzicht bieden als hij/zij zelf wilt. Wil de klant dat wij bepaalde zaken van het POS zelf oppakken? Denk hierbij aan nabestellingen van materiaal plaatsen. Dan regelen wij dat!
Wil jij ook POS materiaal op de winkelvloer laten plaatsen en de voorbereiding hiervan laten doen door ons warehouse team? Bekijk dan eens samen met ons de mogelijkheden; 072-5413939 of j.borst@sarawak.nl