Cooler defect? You keep it cool, we do the rest!

Sarawak Cooler Management neemt het volledige proces uit handen, verlengt de lifecycle en zorgt voor een razendsnelle afwikkeling bij installatie, reparatie en vervanging van coolers. Voor Red Bull beheren, (de-)installeren, onderhouden en repareren wij alle coolers in het Retail kanaal door heel Nederland. 

Waar en hoe worden de coolers opgeslagen?

Sarawak heeft in de Benelux meer dan 8.500 m2 eigen magazijnruimte (25 loading docks) en beschikt over een eigen wagenpark, van personenwagens tot vrachtwagens. Tezamen met een team van dedicated Field Service specialisten, getraind op technische skills rijden we dagelijks door heel Nederland om de coolers te (de-)installeren of om te ruilen wanneer deze defect is. Elk teamlid is zich bewust van de impact van de inzet van deze materialen op de klantbeleving van de klanten van onze klant. Daarom worden deze activiteiten altijd uitgevoerd vanuit een marketing & sales insteek. Onze zuster organisatie CatchYourTalent biedt een ontwikkeltraject voor onze Fieldforce gericht op ontwikkeling van de juiste sales mindset. 

FieldCare, hoe staat de klant in dit proces centraal? 

Wij focussen ons niet alleen op de executie, maar ook om processen te optimaliseren. Denk hierbij aan:

  • Via een online bestel portal (webshop) kan een cooler order aangemaakt worden, voornamelijk marketingafdelingen van klanten maken hier gebruik van.  
  • Het aanmelden van een (de-)installatie of vervanging van een cooler door een locatie is super eenvoudig gemaakt: alle coolers zijn voorzien van een sticker met QR-code. Deze QR-code kan de desbetreffende locatie scannen en vervolgens via een formulier de cooler aanmelden, om daarna door ons te worden omgeruild (swop). ​ 
  • Locaties en klanten kunnen ons ook telefonisch bereiken via onze eigen Customer Care afdeling. ​Iedere call wordt automatisch gelogd in ons online systeem.  
  • Alle coolers zijn voorzien van een serialized item nummer voor zij ons warehouse verlaten. 
  • Ons Warehouse Management Systeem kan 24/7 inzicht bieden waar een cooler zich bevindt, op welke datum deze is verplaatst en hoelang een cooler zich al op een locatie bevindt. Door het serializen van de cooler is ten alle tijden inzichtelijk is welke status de cooler heeft, de locatie- en reparatiegeschiedenis. Bovendien kunnen we daarmee inzicht in Total Cost of Ownership (TCO)  verzorgen van high level tot iedere single serialized cooler.   

Meten is weten

Per maand is er te zien hoeveel coolers er zijn geïnstalleerd en gede-installeerd. Daarbij zijn er in het midden van het dashboard twee meters die aangeven wat de gemiddeldes zijn. 

Inzichten als dit houden wij graag simpel maar overzichtelijk zodat iedereen deze kan begrijpen! 

Ben je benieuwd wat wij allemaal nog meer kunnen? Bekijk ook eens onze dienstenpagina van Cooler Management! Of neem contact op met onze Sales Manager Jennifer Borst: j.borst@racktime.eu

Share