Cases
A SELECTION OF OUR PRIDE
Cases
A SELECTION OF OUR PRIDE
Verduisterend rolgordijn of een gewoon rolgordijn? Vouwgordijn of jaloezie? Buitenzonwering of rolluik? VELUX heeft het allemaal in hun assortiment. Sarawak Nederland werd destijds gevraagd voor het uitvoeren van een merchandise ronde bij 380 verkooppunten door heel Nederland. Het doel van de merchandise ronde was om het Velux Rewards System onder de aandacht te brengen. Montagebedrijven kunnen door middel van een aankoop bij Velux de inkoopfactuur uploaden waarna ze VELUX Rewards ontvangen. Deze Rewards zijn als het ware spaarpunten welke je kunt inwisselen bij partners als; Media Markt, Bol.com, Ticketmaster etc.
Door de COVID-19 maatregelen werd er last-minute toch voor gekozen om hier een verzendronde van te maken, aangezien de winkels beperkt open waren voor onze merchandisers. Er werd besloten om deze verzendronde te combineren met onze Proof-of-Placement functionaliteit. Want weet je dat slechts 50% van de verzonden Point-of-Sale materialen daadwerkelijk op de vloer terechtkomt? We noemen dat een ‘investment gone to waste’. Maar door kosten- of tijdsdruk (of wanneer een virus de wereld overneemt) is het niet altijd mogelijk om een team van merchandisers aan de slag te hebben om de materialen in de winkel te plaatsen en een perfecte zichtbaarheid van je campagne te garanderen. De Proof-of-Placement van Sarawak biedt een oplossing en helpt om de beste zichtbaarheid van jouw campagnes in de winkel te krijgen met slechts een fractie van de kosten in vergelijking met merchandising. Maar zonder de liefde en aandacht te verliezen die jouw merk nodig heeft. Met de Racktime Proof-of-Placement worden kosten gereduceerd, tijd bespaart en wordt inzicht gecreëerd in de resultaten op verzonden campagnemateriaal.
We plaatsen een QR op het pakket, activeren de ontvanger om op verzoek materialen te plaatsen en hebben 1-1 bewijs en reactie per winkel live beschikbaar in een gepersonaliseerd dashboard. Tevens verzorgden wij op maat gemaakte dozen voor de Point-of-Sale materialen, waarin de posters exact pasten én hebben we een taart als incentive toegevoegd wat resulteerde in een hoge respons van de verkooppunten.
Sarawak’s Proof-of-Placement;