VELUX PROOF-OF-PLACEMENT MET INCENTIVE

Verduisterend rolgordijn of een gewoon rolgordijn? Vouwgordijn of jaloezie? Buitenzonwering of rolluik? VELUX heeft het allemaal in hun assortiment. Sarawak Nederland werd destijds gevraagd voor het uitvoeren van een merchandise ronde bij 380 verkooppunten door heel Nederland. Het doel van de merchandise ronde was om het Velux Rewards System onder de aandacht te brengen. Montagebedrijven kunnen door middel van een aankoop bij Velux de inkoopfactuur uploaden waarna ze VELUX Rewards ontvangen. Deze Rewards zijn als het ware spaarpunten welke je kunt inwisselen bij partners als; Media Markt, Bol.com, Ticketmaster etc.

Door de COVID-19 maatregelen werd er last-minute toch voor gekozen om hier een verzendronde van te maken, aangezien de winkels beperkt open waren voor onze merchandisers. Er werd besloten om deze verzendronde te combineren met onze Proof-of-Placement functionaliteit. Want weet je dat slechts 50% van de verzonden Point-of-Sale materialen daadwerkelijk op de vloer terechtkomt? We noemen dat een ‘investment gone to waste’. Maar door kosten- of tijdsdruk (of wanneer een virus de wereld overneemt) is het niet altijd mogelijk om een ​​team van merchandisers aan de slag te hebben om de materialen in de winkel te plaatsen en een perfecte zichtbaarheid van je campagne te garanderen. De Proof-of-Placement van Sarawak biedt een oplossing en helpt om de beste zichtbaarheid van jouw campagnes in de winkel te krijgen met slechts een fractie van de kosten in vergelijking met merchandising. Maar zonder de liefde en aandacht te verliezen die jouw merk nodig heeft. Met de Racktime Proof-of-Placement worden kosten gereduceerd, tijd bespaart en wordt inzicht gecreëerd in de resultaten op verzonden campagnemateriaal.

We plaatsen een QR op het pakket, activeren de ontvanger om op verzoek materialen te plaatsen en hebben 1-1 bewijs en reactie per winkel live beschikbaar in een gepersonaliseerd dashboard. Tevens verzorgden wij op maat gemaakte dozen voor de Point-of-Sale materialen, waarin de posters exact pasten én hebben we een taart als incentive toegevoegd wat resulteerde in een hoge respons van de verkooppunten.

Sarawak’s Proof-of-Placement;

  • Pakbon QR-code: Het pakket is voorzien van een persoonlijke QR-code en op de pakbon staat een persoonlijk bericht met verdere instructies voor plaatsing.
  • Call-to-Action: Op het pakket wordt een opvallende sticker geplaatst met een Proof-of-Placement (POP) verzoek. Dit activeert de ontvanger en kan niet gemist worden.
  • Aankondiging van levering: Een dag voor levering wordt een afleverbericht verzonden. Op deze manier is de ontvanger op de hoogte van de exacte leverdatum, tijdsbestek en wordt ook informatie over de POP bijgevoegd.
  • Proof of Delivery: Wanneer het pakket bezorgd is wordt een proof of delivery automessage naar de afzender verstuurd. Onze klanten hoeven geen track & trace te volgen.
  • Activatie Trigger: Dit is het moeilijkste gedeelte, de ontvanger moet actie ondernemen. En dat is waar de activatie trigger in beeld komt; het motiveert de ontvanger om de mouwen op te stropen en het materiaal op de gewenste plek te plaatsen. Activering door middel van competitie, incentive of give-a-way werkt het beste!
  • Proof-of-Placement: Vanuit het gepersonaliseerde dashboard kun je het bewijs volgen en het materiaal in de winkel zien.
Share