Hoe komt jouw POS materiaal op locatie?

De aandacht vergroten op je merk of franchiseonderneming? Campagnematig, maandelijkse verzendingen of door middel van een bestelportal? Het kan allemaal! Logistiek vanuit een sales en marketing insteek, dat is waar het bij Sarawak Marketing Logistics om draait. Wij ondersteunen met logistieke diensten rond marketingmaterialen met als doel het maximale rendement te halen uit deze materialen. 

Wat wil je bereiken met de materialen? Is de eerste vraag die door Sarawak gesteld wordt. Op basis van het antwoord, kunnen wij advies geven over bijvoorbeeld de manier van verzenden en verpakken. Met onze hands-on mentaliteit en flex poule kunnen we gemakkelijk op en af schakelen zonder kwaliteitsverlies en binnen enkele dagen grote verzendrondes verzorgen.

Campagnematig afsturen

We zijn volledig in de cloud georganiseerd op het Salesforce platform met ons Warehouse Management Systeem. Dit vormt de basis voor de inslag, opslag en verzending van materialen. Alle activiteiten die wij uitvoeren zijn gekoppeld aan uw verkooppunten, wij noemen dit ook wel uw Account Locations. Op deze Account Locations kunnen wij profielen aanleggen van jouw verkooppunten. Op deze manier weten we exact welk type POS in welke hoeveelheid afgestuurd kan worden naar de locatie en kunnen wij besteladviezen geven. De database van Account Locations is realtime en kan door verschillende stakeholders, denk aan Area Managers, tegelijkertijd bewerkt worden. Hierdoor kan snel geschakeld worden tijdens de uitrol van bijv. een nieuwe campagne. Ook binnen een grote verzendronde van 300 tot 500 locaties kunnen nog steeds ‘custom orders’ gemaakt worden. Hiermee voorkomen we dat POS materiaal niet wordt geplaatst en/of wordt weggegooid. Ook kunnen alle verzendingen door middel van track & trace gevolgd worden door ons en door de klant.

Tijdig slow movers vernietigen

Doordat alle activiteiten in onze online portal geregistreerd worden kun je de status van verzendingen volgen en tegelijk de voorraad monitoren. Middels ingebouwde notificaties, reports en dashboards kunnen eenvoudig signaleringen en inzichten gegeven worden rond bijv. slow movers of veiligheidsvoorraden. Alle voorgaande activiteiten blijven zichtbaar bij elke unieke Account Location waardoor ook historie van data geborgd blijft. Historie kun je gebruiken om samen met onze Business Analist data te analyseren om toekomstige projecten te optimaliseren en slow movers tijdig te vernietigen.

Verzenden via bestelportal

Middels het online bestelplatform worden, zowel fysieke als on demand materialen en uitingen samengebracht. Een marketingafdeling en/of individueel verkooppunt beschikt over een compleet assortiment aan POS materialen om te bestellen. Deze bestellingen komen binnen via ons WMS en wordt door onze Marketing Logistics team afgestuurd naar het verkooppunt. Dit kunnen fysieke materialen zijn zoals; stickers, posters, flyers, visitekaartjes bedrijfskleding, prijskaarten en Corona artikelen, maar ook on-demand opties. Hierbij werken we met templates welke opgezet zijn volgens jouw Brand Guidelines waarbij de mogelijkheid aanwezig is om de communicatie aan te passen aan lokale behoefte (uiteraard binnen de Brand Guidelines). Deze on-demand oplossing is mogelijk voor print, maar ook voor diverse social kanalen.

Heb je een campagneactie of wil je tijdens de feestdagen je merk onder de aandacht brengen bij winkelend publiek? Bekijk dan eens samen met ons wat de mogelijkheden zijn; 072-5413939 of info@sarawak.nl

Share